Mizah

Açıköğretim için 10 Altın Kural


İnsan neden açıköğretim okur? Vatan borcunu %60 indirimli ödemek için mi? Ya da güzel ülkemizde sırf açıköğretim mezunu olduğu için iş başvurusu kabul edilen var mıdır? Bu soruların cevabı ne yazık ki bende değil. Fakat siz bir açıköğretim öğrencisiyseniz veya günün birinde açıköğretim okumaya karar verirseniz işinize yarayacak birkaç taktik verebilirim size. Bu yazıyı okumaya devam etmeden önce her ihtimali göze aldığınızı kabul edin, sonradan sorumluluk kabul etmem ona göre. Zira ben diplomayı duvara astım. Hatta bu üçüncü oldu. Nasa’dan iş teklifi bekliyorum, o derece. Sizin anlayacağınız tecrübe konuşuyor. Taktiklere geçelim:

Asla ezik hissetmeyin!

Birinci kuralımız kendimizi ezik hissetmemek. Anfi nedir bilmiyorsanız, kampüste kız düşüremiyorsanız bu sizin suçunuz değil! Siz üniversite öğrencisisiniz. Cüzdanınızı açıp bakın. Üzerinde Anadolu Üniversitesi yazan bir kimlik kartı göreceksiniz. Onun aynısı kampüste okuyan üniversitelinin cüzdanında da varsa sizin ondan ne eksiğiniz var? Üstelik her dönemde babalar gibi harç ödemiyor musunuz?

Sınav tarihlerine aşina olun

Sınava hazırlanmak ayrı şeydir, ders çalışmak ayrı şey. Biz size ders çalışmanız gerektiğini ya da bunun için bir program yapmanız gerektiğini söylemeyeceğiz. Sınav tarihlerine aşina olmak, ders hakkında hiçbir şey bilmiyor dahi olsanız sınava motive olmanızı sağlar. Kayıt yenilediğiniz dönemde vize sınavlarının tarihine bir göz atın ve o gün itibariyle sınava kaç gün kaldığını hesaplayıp rahatlayın. Çünkü muhtemelen çıkan sonuç üç basamaklı olacaktır. Bunu zaman zaman yaparak kalan zamanı gözünüzde büyütün. Örneğin sınava bir ay kala “ohoo daha koskoca 30 gün var” deyin ve arkanıza yaslanın.

Standart ders kitaplarını kapıdan içeri sokmayın

Bu açıköğretimliler arasında uğursuzluk anlamına gelir. Her biri ayrı bir ders hakkında ölümüne bilgi veren ve ara ara saçma sapan örneklemeler yapan o yeşil-mavi kitapları kullanmanız, önümüzdeki sınavlarda başarısız olmayı kabullendiğiniz anlamına gelir. Bizi dinlemeyip illa ki ders çalışacaksanız Murat Yayınları ya da Yargı Yayınları gibi yayınevlerinin tüm derslerin bir arada olduğu sadece bir odun kalınlığındaki kitaplarından satın alın. Böylece 8 ayrı sunta yerine 2 kalın odunla zaman kazanmış olursunuz.

Ders mers çalışmayın!

Zaten ders çalışacak biri olsaydınız, büyük ihtimalle açıköğretim okuyor olmazdınız. O yüzden içinizde küçük bir heves varsa da boşverin. Zira yaptığım araştırmalar ders çalışmanın insanın kafasını karıştırmaktan başka hiçbir işe yaramadığını gösteriyor. Bu durumda ders geçmenin imkansız olduğunu savunanlar olacaktır, merak etmeyin, onlara bir sonraki maddede cevap vereceğim.

Çıkmış sorulara abanın!

Ders çalışmadan nasıl sınıf geçeriz diye soranlara vereceğim cevap budur. Bildiğiniz üzere açıköğretimde ders geçme notu 50 puan. Tecrübelerim şunu gösteriyor ki, özellikle final ve bütünleme sınavları olmak üzere, sınavlardaki soruların ortalama %30’u çıkmış sorulardan geliyor. Bu durumun %90’ları hatta bir yıl %100’ü bulduğu mevcut istatistiklerden görülebilir. Kalan %20’yi nerden buluruz diyecek olursanız, sonraki maddelerden birinin konusu da o.

Düşmanınızı kendi silahıyla vurun

Sınava birkaç gün kala son 6 yılın çıkmış sorularını internetten bulup indirin ve hem sıralı hem düzenli bir şekilde A4 boyutunda kağıda bastırın. Bir adet fosforlu kalem (tercihen sarı) alın ve cevap anahtarına bakarak en eski sınavdan en yeni sınava doğru, kağıt üzerindeki doğru şıkları tüm şık içeriğiyle birlikte işaretleyin. Bu o şıkkın tamamen aklınıza kazınmasını sağlar. İşaretlemeye 2004 yılında yapılmış sınavdan başladığınızı varsayarsak, 2010 yılının sorularına geldiğinizde cevap anahtarına bakmaya gerek duymadığınızı göreceksiniz. Çünkü az önce bir sayfada aynı şıkları işaretlemiştiniz. Bu arada çıkmış sorular kitap halinde de satılıyor, tavsiye olunur.

Kendinizi zora sokun ve yumurtayı göte getirin

Çıkmış soruları birkaç gün kala indirin demiştik. Bir bildiğimiz var da ondan dedik. Bir işi yapmaya karar verip oyalandığımızda ve zaman daraldığında, Türkçe’siyle yumurta göte geldiğinde kafamızın çok daha hızlı çalıştığı karşı koyulamaz bir gerçek. Biz de bu özelliğimizi kullanarak, yalnızca ve yalnızca sınava odaklanıyoruz. Birkaç gün önceden hazırladığımız ve beynimiz sulanana kadar fosforlu kalemle işaretlediğimiz çıkmış sorulara, sınava yalnızca 1 gün kala çalışacağız. Böylece hem göte gelen yumurtayı, hem de hafızamızın yeniden eskiye doğru silme özelliğini lehimize çevirmiş oluyoruz. Pazar günkü sınavlara cumadan hazırlanmayın! Acele işe şeytan karışır. Cumartesi sınavdan çıkınca hemen eve koşun ve kendinizi çıkmış sorulara verin.

Mantıklı olun, yalnızca kafanızı kullanın

Herkes her şeyi bilemez. Aynı zamanda bir sınavda başarılı olmanız, sınavda sorulan soruları bildiğiniz anlamına da gelmez. Hiç mi “Kim 500 Milyar İster” seyretmediniz? Yüksek miktarda ödül kazananlar sorulan soruların hepsini bilmiyor. Şık eleyerek ya da joker haklarını kullanarak başarıya ulaşıyorlar. İşte bizim jokerimiz beynimizin ta kendisi. Saçma sapan şıkları tespit edin ve üzerlerini çizin. Soruların içindeki bilgileri kullanın. “A şöyledir, öyleyse B nasıldır?” şeklindeki soruyu cevaplayamasanız dahi, “A nasıldır?” şeklinde sorulmuş bir soruya bir önceki soruda verilen bilgiyi kullanarak cevap verebilirsiniz. Bu sayede soruların %20 sini cevapladığınızda, çıkmış sorular tekniğiyle beraber 50 olan geçme notuna ulaşmış oluyorsunuz.

Asla ama asla kopya çekmeyin!

Kopya kötü bir şey değildir. İnsandaki yardımlaşma duygusunu güçlendirerek toplum bilinci sağlar. Fakat birbirini tanımayan insanlar arasında gelip giden kopya sinyalleri her iki alıcıyı da uçurumdan aşağı düşürebilir. Başta da söylediğimiz gibi, açıköğretim okuyan bir insanın sınav kağıdına bakarak kopya çekmek, aynayla konuşmaya benzer. (Bunu ben de anlamadım) Kendisinden çok emin görünen ve “vay inek takır takır işaretliyor” şeklinde algılanan şahısın aslında bir bok bilmediği ve sayısal loto stili işaretleme yaptığı ihtimali çok yüksek bir ihtimaldir.

Her sakallıyı dedeniz sanmayın

Son kuralımız yani on numaralı kural, her sakallıyı -ben dahil- dedeniz sanmamanız gerektiğidir. Size açıköğretime çalışmak, daha doğrusu çalışmamak adına taktikler veren kişiler her ne kadar aynı taktiklerle bütünlemeye bile kalmadan diploma almış olsalar dahi size bir fayda sağlamayabilirler. Açıköğretim için düzenli olarak kursa giden insanların var olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, değil ders çalışmadan sınıf geçmek, profesyonel anlamda hazırlık yapıp sınıf tekrarı yapanların var olduğu gerçeğiyle karşı karşıya kalırız. Sınavlarınızda başarılar!

Gelecekten Not: Bu yazıyı yazdıktan tam 2 yıl sonra Medya ve İletişim bölümüne kaydoldum ve konu ile ilgili bir yazı yazdım.

Gelecekten Not 2: Medya ve İletişim bölümünden de mezun oldum. Bu yazıyı yazdıktan tam 4 yıl sonra Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümüne kaydoldum. Şu anda 2. sınıftayım.

Gelecekten Not 3: Anadolu Üniversitesinin dört yanlışın bir doğruyu götürmesi kararı için Dört Yanlış Bir Doğruyu Götürmeli başlıklı bir yazı yazdım.

Yazar Hakkında | Sezer İltekin

1988 İstanbul doğumlu. At Antrenörlüğü (2008), Güvenlik Bilimleri (2010), İşletme (2011), Medya ve İletişim (2015) bölümlerinden mezun. Fotoğrafçılık ve Kameramanlık 2. sınıf öğrencisi. Evli ve 1,5 yaşında Emir adında bir oğlu var. 2008 yılından beri Kelimeler Benim'de yazıyor. Drone pilotu ve Çaylak PHP geliştirici. Daha fazlası için: Ben Neymişim »

139 Yorum

  • Açık öğretime kayıt yaptırmadım ama düşünüyrum:) bi beklentim olmasından değil olur da bir yerde laf açılırsa lan ben 2 üniversite bitirdim demek için:)

  • Ders mers çalışmayın!
    Zaten ders çalışacak biri olsaydınız, büyük ihtimalle açıköğretim okuyor olmazdınız.

    Buna çok güldüm. :) Çok doğru ama genelde unutulan bir tespit.

    Dikey geçişten 3.sınıfa atlamış taze bir İşletme öğrencisi olarak teşekkür ederim öneriler için.

    • Eski sistemde öyleydi,zira yeni sistemde çıkmış sorularla sınıf geçene denk gelmedim. zaten ders çalışacak olsaydınız aöf okuyor olmazdınız ” derken önlisansı orgün okuyup mezun olduktan sonra aöf ye geçiş yapan ve sınıf geçemeyen insanlar var.Bende 2 yıl örgün okudum ve aöfninde zorluk açısından şuan pek farkı yok. 1 yıl bi çok dersten kaldıktan sonra şimdi anca toparlayabildim.

  • Gülmekten gözlerimden yaş geldi :) 3. sınıfta 3 senedir tökezleyen bir açıköğretimli olarak çalışmadığım için geçemediğimi düşünüyordum. Ta ki yazınızı okuyana kadar. Aslında taktiği bilmiyormuşum. Sakalınız var mı bilmiyorum ama ben sizi dedem sandım bile :) Kesinlikle deneyeceğim bunları.
    Bu arada Bumerang Ödülleri’ni kazanmanız gerektiğini düşünüyorum. Finale kalmanız da, jüri değerlendirmesinin objektif olduğunu gösteriyor. Güzel haberlerinizi takip edeceğim.
    En içten dileklerimle… Burçin.

    • ben katılmıyorum cunkı yardımcı kıtaplar ders kıtaplarından pahalıben onlara calısıyordum bu sene kendı kıtaplarını aldım cunkı ders kıtaplarındakı caısma daha kolay geldı bana calısan arkadaslarımda oyle dıyo kendı kıtapları mantıklı kendını vererek ozverıyle calısacaksın

      • benım kardesım dortyıllık ıktısadı ıkıncı unıversıte olarak dort yılda bıtırdı teyzem oyle arkadaslar bıtıyor ve bence yenı sıstem daha koay

  • Yazdıkların beni kötü hissettirdi:( zira ben gerçekten hak ederek ve çalışarak kamu okumaktayım en fazla bir kaç soru ıskalayıp yüksek notlar alıyorum 100’ü henüz göremedim 96’da kaldım aöf ögrencilerine genel bakışın aynısını yazmışsın!örgünde kamu okuyan bir arkadaşım bildiklerimin %1’ini bilmiyor.Örgün okuyan gerçekten okuyor mu? Ya da biz öylemi zannediyoruz!

    • katılıyorum çeko öğrencisiyim kitaplarımı aldığım günden bu yana düzenli olarak ders çalışıyorum örgün okuyan arkadaşlarım süslenirken yada kahve içerken ben ders çalışıyorum amacı sadece diploma almak olan kişiler yukarıdaki yazıya göre hareket edebilir ama öğrenmek kendini geliştirmek için okumak isteyenler sarılın o 8 kalas kitaba

  • Merhaba ebr1983, yazdıklarım seni kötü hissettirmesin çünkü tamamen eğlence amaçlı mizahi bir yazı bu. Sizin gibi işini gerçekten layıkıyla yapanların tabii ki bizden farkı var. Örgün eğitimde okuyanlar da dediğiniz gibi, çoğu derse bile girmiyor fakat işveren bunu nerden bilecek? Siz bütün müfredatı yutun, adam derse girmesin, yine de siz açıköğretimli -sahte üniversiteli- yaftasını yiyorsunuz. Bu da hepimizin problemi.

    • ben ders calısıyorumda arkadaslar ıdare edrım dokmusum kıtapları ve yardımcıları zor da olsa kaarlıyım 40 lada gecılyor sanırım

  • taklitler gerçekten iyi ve rahatlatıcı üstümden bir yük kalkmış gibi oldum süpersiniz :)

  • İnsanın kendisiyle dalga geçebilmesi gerçekten çok güzel bir şey. Yazıda kendimi buldum. Tek farkla. Küçümsediğim bütün derslerden kaldım. Uluslararası İşletmecilik gibi kolay bir dersten 1 yıl uzattım. Bu durum en çok eşime koyuyor. o yıllarca sınava hazırlanıp, örgün öğretim mezunu oldu. Bu durumda ki psikolojisini tahmin etmişsinizdir :)

  • Yahu o değil de, açıköğretimdi, okuldu falan bunları geride bırakıp, ilk kez kucağıma aldığım günü, dün gibi hatırladığım oğlumu, okula yazdıracağım zaman gelmiş, ama bu yazıdan sonra yeniden imtihanlara girip bi açıköğretim okuyasım geldi ya, o da bi acaip…

  • Hocam dediklerini harfiyen yaptım hiç konu çalışmadım direk sorulara çalıştım 10 dersten 8 tanesini geçtim 2 tanesini bu yıl alttan alıyorum. Konu çalışsaydım eminim 3 ünü geçip 7 tanesinden kalırdım. Şimdi yıllık sistemler kredili sisteme geçtiği için bir nevi yırttım gibi oldu. Ayrıca sistem değiştiği için eski soruların işe yaramayacağı ders içeriklerinin değiştiği söyleniyor. Ben işletme 4.sınıfa yani son sınıftayım acaba eski derslerin soruları işe yarar mı yeni dersler zaten farklı kanımca.

  • Merhaba. Öncelikle bu yazımı çok ciddiye almış olmanız beni tedirgin etti. Herkes sizin ve benim gibi bu yöntemle başarılı olamayabilir. Diğer yandan bu şekilde beklediğinizin üzerinde ders geçmiş olmanıza da sevindim. Şimdi sistem değişmiş, dolayısıyla bu tavsiyelerim de uzun bir süre için geçersiz olacak. Eski derslerin soruları işe tabii ki yarar ama önceki sistemde aldığınız verimi bu sistemde çıkmış sorulara bakarak alamayabilirsiniz.

  • Yok hocam estağfurullah vicdanen rahat olabilirsiniz, tedirgin olmanıza gerek yok :) Zaten benim içinden hiç kitaplara bakmak geçmiyordu aklımda zaten böyle bir uygulama vardı ve uygulamayı düşünüyordum daha sonra bu yazınızı gördüm üniversitenin verdiği kitaplar da malum. Söylediğiniz gibi bu şekilde hiç geçemeyen bizzat arkadaşlarım bile var. Biraz genel kültür bilgisine sahip olup dersler hakkında biraz bilgili olup önemsemek de gerekiyor. Siz yine yazının altına sistemin değiştiğine dair eski soruların tam olarak işe yaramayacağına dair bir not düşebilirsiniz :)

  • YAW ARKADAŞ YAZIYI OKUDUM VEDE KENDİMDE KENDİMİ BULDUM YADA NE DERLER ONA İŞTE ÖYLE BİRŞEY :) BENDE AÖF ÇALIŞMA TEKNİKLERİNE BAKARKEN GOOGLE AMCADA BÖYLE BİR YAZIYA RASTLADIM EE TABİ SINAV YAKLAŞTI VE YUMURTA GÖTE GELDİ NE YAPALIM:D AMA YAZI FEVKALEDENİN FEVKALEDESİ OLMUŞ. KİTAPLARI SINAVDAN 1 GÜN ÖNCE TAM 8 ÜNİTE BİRDEN OKUDUM VE BUNUN SONUCU OLARAK DA KALDIĞIM DERSLERİN EZİKLİĞİNEMİ YANAYIM… DERS MERS YOK ARKADAŞ HATTA BUNUN ÜZERİNDE DENEME BİLE YAPTIM BİR ÇALIŞARAK ALDIĞIM NOTLARA VE TABİKİ BİRDE ÇALIŞMADIĞIM NOTLARA SONUÇ ÇALIŞMADAN ALDIĞIM NOTLAR 50 ÜZERİ DÜŞÜNÜN… NESE SINAV YAKLAŞTI BENİ KARA BULUTLAR SARDI ARTIK HAYDE BANA ŞANS DİLEYİN ARKADAŞLAR TÜM SINAVA GİRECEK AÖF YOLDAŞLARIMA DA BAŞARILAR DİLERİM:)

    • Bir üst seviyeye geçmene az kalmış. Ben de mesela yoldayım şu an, sınava gidiyorum ve hala çalışmaya başlamadım. Başlamayı da düşünmüyorum. Sülalem rahat.

      • iktisat başladım…konstre olmak cok zor.. ama kafaya koydum bikere ben yeni başlıyorum aralık 14 sınav

      • sınava 37 gün kaldı ama hiç çalışasım yok. ayrıca son 3 yılın çıkmış sorularını aldım bu 3 yıl yeterli midir? ve matematik ile ingilizce özürlüyüm ne önerirsin acilli cevap :(

  • 2 sene devlette 2 sene ozel aksam lisesinde 4 sene lise1 okudum gecemedim bu 5.senem deli gibi kitaplari ezberledim okudum tam sinava girmeden once o gece arkadasla bi vodka ictik ne hikmetse o gece heryerden birseyler geldi durduk yere . 500 liralik kafa yasadim sadece 2 kisi sabah oldu sinava bi gittim kapinin onu full dolu polis beni gelir gelmez en arkadan gordu ve cagirdi ilk ben girdim tabi butun okul beni seyrediyor kafam acayip guzel kimse yanlis anlamasin diye kimseye sallamiyodum. Sekerliydim cunku, herbirininde kafasi 6 saatlikmis . Sonuc matematik1 40 puan matematik 2 35 puan fizik1 40 puan fizik2 40 puan cografya1 40 puan cogr.2 30 puan, tabi ben bu sonuclari gorunce cildirdiiiimmmm .. Birde soyle birsey var. O sinav hakkinda tek bir soruyu bile hatirlamiyorum herseyi unutmusum. tek hatirladigim okul bahcesinde bi kiz grubunun laf attigi, bizde iciyoruz da bu ot u bukadar degil kokusu buraya kadar geliyor tabi kendi aralarinda, siniftan cikarken tam kapidan cikarken arkamdan bi kiz mal dedi tabi kimseyi onemsemedim bendeki bu sans kimsede yok anasini satim.

    • Kafa yaşamak, şekerli olmak, ot içmek gibi dünyanın en gereksiz ve boş adam işi olan eylemlerini içeren bu yorumunu sadece ibret olsun diye yayınlıyorum kardeşim.

  • Hocam eski sorulardan şuanki sistemdede bence işe yarıyor.Vize dönemünde 2013-2014 sorularına çıkmış sorulara çalışarak girdim 6 dersten 4 tanesini verdim.Herkesin fikrine saygı duyarım ama bence işe yarıyor bilginiz olsun.
    Sınavda %100 emin olduğunuz cevapları işaretleyin, daha sonrasın da boş kalan bilemediğiniz diyelim 5-6 soru kaldı yada 10 vs.. bunları a,b,c,d,e şıkları her sınavda %99 ortalama ile 4’er tane olacak şekilde doğru cevaplar verilir.Sizde bu boş kalan şıkları eşit bi şekilde 4 er tane olacak şekilde ayarlayın boş sallamaktansa bu daha mantıklı olacaktır, deneyin sonucu görün.

  • 3 yıldır açık öğretim 3. sınıfta işletme okuyorum. 1. sene ne de olsa çalışmadan geçilmez ve ben de çalışamam, tarzım değil ders çalışmak diyerek sınava dahi gitmedim. 2. yıl en azından genel kültürümle bildiğim dersleri bir geçeyim de bakalım geriye ne kalacak düşüncesiyle hiç çalışmadan sınavlara girdim. 20 dersten 7’sini vermiş bulundum. Bazılarını da ucundan kaçırdım. Demek ki bir kez okumuş olsam 14 dersi verir mişim dedim ve ders çalışmaya başladım. Çalıştım dediysem, sınava 1 ay kala üç beş kez kitap açma yönteminden bahsediyorum. Bu yöntemle tüm derslere çalışamamış oldum. Çalışamadıklarıma da en azından geçen yılın sorularına bir bakayım diyerek sınava 20 dk kala bir göz gezdirdim. (arabamdaydı allahtan)

    Sonra baktım ki çalıştığım ders ile sadece son 20 dk geçmiş sorulara baktığım ders arasında son 20 dk olanlar kazandı :)

    Sonra dedim ki: çalışmıyorum a….

    Sezer kardeşim doğru yazmış. Bana güvenin :D

    • Selamlar Aslı. Ben Medya ve İletişim okuyorum. Bugün sınava girdim, sınavlarım harika geçti. Sınava girmeden 2 saat önce çıkmış soruları çıkarıp göz gezdirdim. Onun dışında kitap kapağı falan açmadım. Çıkmış sorulardan 20 soruluk bir sınavda 2-3 tane bire bir çıkıyor. Bunun dışında eğer hafızan kuvvetliyse, aklında kalan diğer soruları kullanarak, diğer soruları da cevaplayabiliyorsun. Sadece bu yöntemi kullanarak bugün girdiğim 2 dersin sınavlarının birinden 100 bekliyorum.

  • Merhabalar yazdıklarınızı çok beğendim bende açık öğretim düşünüyorum bu sene maddi imkansızlıklardan dolayı okuyamadım ama bu işin peşini bırakmayı düşünmüyorum sonuna kadar eğitimim için elimden geleni yapacağım tavsiyeler için teşekkürler

  • Sezer İltekin :
    Senin yazını daha yeni okudum fakat daha öncesinden bu yazının aynısı uyguladım ufak farklılıklar olsada aynı kafadanız ;).
    Ön lisans bitince 2010 Eylül de Aöf ile tanıştım ve 2013 haziranda mezun oldum yani toplamda hiç kayıp yıl olmadan Lisans mezunu oldum :).Ama sonuç olarak hiç bi halta yaramadı mesleğim olunca sadece askerliğime yaradı.Mesleği olmayanlar ve 2 yıllıkta okuyanlar DGS ye çalışın yada AÖF den Lisansı bitirip KPSS ye çalışın diğer seçeneklerin hepsi boş benden sizlere bir tavsiyedir.

  • reis harika bi yazı yumurta kapıya dayandı dayanacak :) :) valla ders konusunda kafa bassa idi aöfe gitmezdim dgs ile bilgisayar mühendisliğine geçiş yapmak için gece gündüz çalışırdım.
    9 tane dersim var hem altan hem üstten bindiriyorlar kardeşim bu okul anca biter kitap açıp okumaya yemiyor bi taraflarım … en güzeli yardır oğlum çıkmış sorulara
    maliyet muhasebesi finansal yönetim (yani sayısal) olan dersler ile taktik var mı acep..millet sınavda tıkır tıkır hesap yapıyor bizde çok zekiyiz ya mk kafadan hesaplıyoruz ama hesap tutmuyor :))))

    benim bir felsefem var (myo bitti ya filozof olduk mk :)

    HAYAT BİR KUMARDIR YA KAZANIRSIN, YADA KAYBEDERSİN..
    (oynadığın ele ve mantığına kalmış bir şey)

    herkese selam ve bol şans….

  • ben sizin bu yazınızı okudum ama birşeyde anlamak zorlugu çektim şimdi bu geçmiş soruları cevaplarını a4 kagıda yazcazya işte orda nasıl bilebilir mesela 2009 un sorunu nasıl oluyor 2010 unun sorunun aynısımı değil mi belki diyorum bütün cevap anahtarları tek bi şık üzeri gidiyor ve sizinle telefon görüşmesi yapmam için bana bi açık adres verebilir misiniz yada 05530199139 benim numaram çağrı atmanız yeterli ben sizi ararım kafamda deli sorularrr ?? :\ :\ :s

  • Sezer iltekin

    Aslında insanların niyetine göre beyin fonksiyonları çalışır.Bilgi edinme niyetiyle bir kitap okunursa o bilginin hafızamızda kalma süresi daha kalıcı olabilir.Fakat ezberleme yoluyla kendimizi zorunda olduğumuz hissine kapılarak bir işi yaparsak beyin bilgisayar ın ram i gibi işlemeye başlar ,beyine ctrl+c yaparsın o an orda kalır bütün bilgiler ,gece uyku haline girersin bütün bilgiler sabah uyanınca kaybolmuş olur.

    Yazdığın bu çözüm yolu aslında mantıklıdır ama insanın kapasitesine ve ne istediğine göre değişkenlik gösterebilir.Şahsen ben sadece üni. bitirmek istiyorum.Çünkü edineceğim bilgilerin çoğu lisede öğretilen Cümlenin Öğeleri kadar gereksiz bir bilgi olup tamamiyle zaman kaybettirici olduğu kanaatindeyim .Pratikte uygulayacağımız bir bilgi değil.

    Sezer İltekin bu yöntemi deniyeceğim ve oluşacak olumsuz sonuçlar tamamiyle kullanıcıya ait olduğunun bilincindeyim :) Hakkımızda hayırlısı olsun.

    Kullandığın mizah güzel ,psikolog olacak kapasite var sende :) çünkü o lanet insanlar sadece sıkıntıları olan insanlarla samimi konuşmaktan başka birşeye yaramıyorlar. e tabi insanlarda dost edinme kıtlığı olduktan sonra paralı olana başvurmaları kacınılmaz oluyor. Şimdi söyle bana kac para Sezer İltekin :)

    verdiğin bilgiler için tşk ediyorum.

  • Ne demek des çalışıyorsunuz olsaydınız açıköğretim okumazdiniz durumu düşük olan aileler ve kız çocuklarını okumayan aileler var onlara ne diyeceksin kendi düşüncelerinle insanların aklını boyama

    • Merhaba güzel kardeşim;

      Tepkinde haklısın, elbette durumu olmadığı için açıköğretim okuyan çok zeki insanlar vardır fakat bu mizahi bir yazı. İçinde geçenlerin tamamına yakını siz gülün, rahatlayın diye yazılmış. O yüzden kızmana gerek yok. Maddi durum sebebiyle istediği okulu okuyamamış biri yazıyor sana bunları. Saygılar.

      • evet ne demek ders çalışıyor olsaydınız açıköğretimde okuyor olmazdınız normal üniye gittik te ne oldu suan ki şartlarımız bunu gösteriyorsa imkanımız neyse ordan okuruz mizahı yazılarla değilde öğüt olarak açtığımız sayfanızı okumasanız daha iyi der gibi cümleler kurup yerin dibine sokmuşsunuz bizi.Daha verimli ders çalışmak için baktım bakmaz olaydım.

        • Açıköğretim ya da örgün fark etmez, birinin bu konuda size öğüt vermesine gerek yok, sadece ders çalışın. Bu mizahi bir yazı. Eğlenmeniz için yazıldı.

  • Anlatmak istediğin o rahatlık şuan bende oldu daha sınava 3 gün var :))) işte tam anlamıyla aradığım soruların cevabı eli öpülecek insansın abi saygılar..

  • Öncelikle tecrübelerini paylaştığın için teşekkürler. Yalnız kafama takılan bir şey var. Bu kredili sistem olayı senin anlattıklarını etkiler mi? Yani bir kaç araştırma yaptım bazı siteler bu yeni sistemle sadece çıkmış soruları çözmenin yetmeyeceğini iddia ediyor. Bu konuda bir bilgin var mı?

  • millet bu tip konuları okumayı bırakın hepiniz yüksek alırsanız çan eğrisinin ne anlamı var?? max 65 hepimize yeter :)

  • merhaba arkadaşlar.Herkesin yazdığı şeyleri itinayla okudum.malum hafta sonu sınavlar var . ben normal bir devlet üniversitesinde mühendislik okuyordum ama bıraktım kendimce sebeplerim vardı sonra yıne aynı üniversitede iki yıllık menkul kıymetler okudum(ailem borsayla ilgileniyor ve işleri bu yönde diye bu bölümü okudum) geçtiğimiz dönem okul birincisi olarak mezun oldum . ve malesef işim hazır olacak diye düşünürken kısa aralarla annem ve babamı kaybettim. dgs sınavına giremedim vakit kaybetmemek için aöf den dikey geçiş yaptım. iktisata tamamlıyorum ve 3. sınıf öğrencisiyim. aynı zamanda kpss ye hazırlanıyorum. ders çalışmaya alışkınım ki hafta sonu sınavları için baya çalıştım fakat tüm konulara hakim olmama ragmen sorular bilinmedik yerlerden çıkabiliyor. sistem değiştikten sonra ki tüm çıkmış sorulara da baktım. şu şık olayı gerçekten dogru utanmadan tüm sınavlarınkini kontrol ettim :) her şıktan 4 kez kullanılıyor . bazı derslerde çıkan sorular oldukça kendini tekrarlıyor fakat her ders için söz konusu değil ilk kez sınava gireceğim için biraz fazla çalıştım ama gerçekten çıkmış sorular geçmeme yetecek kadar çıkarsa bir daha bu kadar çalışmayacağım :) o vaktimi kpss ye ayırırım en azından.çıkmış soruların ne sıklıkla çıktığını kurcalarken bu yazıyı buldum açıkcası gayet hoşumada gitti.herkes çok kolay yollarla bi yolda ilerlemek ister.bence bunu olumsuz eleştirenlerin amacı yersiz. sezer beye teşekkür ederim kendi adıma en azından yazınızı okurken insan rahatlıyor. sınava girecek tüm arkadaşlara başarılar dilerim.

  • ßen 8.ci sınıfa gidiyorum ve okuldan soğdum ailem beni aldı şuan işte çalışıyorum çalıştıqım yerde açık öqretim okuyabilirmiyim ? Yardım lütfen

  • Sezer abi hakikaten güzel ve rahatlatıcı bir yazı olmuş emeğine sağlık. Bende aöf ilahiyat 1. sınıf öğrencisiyim. yaklaşık 2 hafta gibi bi süre var finallere. 1 haftadır düzenli ders çalışıyorum son 4 gün kala çıkmış sorulara yönelicem tamamen. Dualarını eksik etme lütfen. ALLAH razı olsun tekrar emeğine yüreğine sağlık.

  • Laborant ve veteriner sağlık birinci sinif tekrar ve vizeler hala baraj alti ders calismadan gecilmiyor yaklasan finaller icin henuz hazirligim yok yapmayida pek düşünmüyorum siz bana bakmayin calisin gencler sistem magduru olmayin

  • Kesinlikle yazıların hepsine harfi harfine katılıyorum. Ben şuanda 18 yaşındayım ve para kazanabilmek adına 2013 senesinde lise 2.sınıftan okumaya ara verdim.Vermez olaydım bir daha okulun yoluna dönemedim çalışmaktan zaman geçtide geçti,başımı sokmadığım delik kalmadı öyle yıprandımki. Ben 3 senedir Açık öğretim lise öğrencisiyim derslerimi evde kaldığımda çok güzel çalışıyorum ve takviye olarak ayrıca netten pek çok video izliyorum yani evin içinde bir sınıf havası yaratıyorum ancak çoğu zaman inanın o kadar çalışmama rağmen çalışmaktan o hayatın beni yormasından bir bakıyorum sınav tarihi geçmiş,ne oluyor çabam çöp oluyor. Daha doğrusu oluyordu. Açık öğretimde kesinlikle ders çalışmaktan ziyade iyi takip edip kendini iyi organize etmek gerek bunu çok iyi gördüm ve baktım olacak gibi değil başlarım işine dedim ve eğitim hayatına sil baştan tekrar başladım. Emin olun şikayet ettiğiniz,her sabah kalkıp okula giderken lanet ettiğiniz o günlerin gelmesi için öyle pişman oluyorsunuzki. Hiç bir zaman büyükleri anlamazdım ama anlamak gerekiyormuş. Hep ”sizin zamanınızla bizim zamanımız bir mi?” ya da ”ben sen miyim ”demekten eğitim hayatımızı alt-üst ediyoruz başka birşey değil. Büyüklerinizin her dediğini kulağınıza küpe yapın muhakkak ve hiçbir şey için asla eğitim hayatınızdan vazgeçmeyin. Okumak ama dışardan ama içerden öyle güzelki. Her meslekte insanlarla uğraşıyorsunuz ama eğerki diplomanız yoksa sizi eziyorlar,haklarınızı çiğniyorlar,onlara muhtaçmışssınz gibi davranıyorlar böyle bir çalışma hayatı sürmektense saatlerce kitap başında ders çalışmayı tercih ederim asla vazgeçmeyin. Eğitim için hiç bir yaş geç değil mutlaka açık öğretimden eğitiminizi tamamlayın heleki bir bayansanız mutlaka bunu yapın. mutlaka..

  • son 6 yılın çıkmış sorularını çözün dediniz ama son 3 yıl kredili sistem var.Yani 3 yıl önceki yıllık sistemin çıkmış sorularını çözsek tekrar sorarlar mı? Bide son 6 yıldan önceki cıkmış soruları çözmeye gerek var mı?

      • İki soruya da mı cevabınız evet yani 2000 yılından beli çıkmış tüm sorulara çalışıyım mı? Yoksa son altı yılın çıkmış sorularına mı çalışıyım tam anlayamadım şimdiden teşekkürler…

        • Ne kadar çok soru çözerseniz o kadar iyi olur tabii ki ama ben olsam 16 senenin bütün sorularına çalışmazdım. Bence gerek yok.

  • Konu ve başka soru çözmeyeceğim tüm sorulara çalışacağım hem içlerindeki aynı soruları çözdükçe tekrar yapmış olurum diye düşünüyorum vaktim olursa hepsini çözmeyi planlıyorum emeğinize sağlık çok teşekkürler

  • Merhaba ben ata aöfde okuyorum ve full çıkmış sorulara bakıyorum acaba ata aöf içinde geçerlimi bu yazınız ?

  • sezer bey merhaba son 6 yılın çıkmış sorularını nereden bulabilirim? nette doğru düzgün bulamadım bildiğini bir site varmı?

  • Sosyal hizmet 1.sınıf okuyorum ama devlette okuduğum bölümün finalleri 2 gün önce bitti aöf sınavlarına çalışcak zamanım kalmadı malum sınavlara 5 gün var çıkmış soruları çözsem yeterli olur mu

    • Ben de aynı durumdayım. Bi tane kritik dersim var ilk sınavından 45 almıştım, sadece ona çalışıp diğer dersler için sadece çıkmış sorulara bakmayı planlıyorum.

  • Sezer bey benim merak ettiğim 2014 ve daha önceki girişlile bu yeni gelen geçmek için toplam en az 35 puan alma durumuna dahil mi? Yardımcı olursanız sevinirim.

  • YÖK’ün “İkinci Üniversite” uygulaması var, benim sebebim de bu. Eylül’de başlayacağım, başlamadan önce bu yazıyı görmek iyi oldu teşekkürler :)

  • Mrb ben açiköğretim maliye dorfuncu sinif öğrencisiyim dgs yaptim aofye örgündeyken okul bitincisiydim derslerden atmis besin altina inmedim ders calismayi seven biriyim lakin iki yildir oafden nezun olamadim iş ten gelip çalisma planina uyarak not tutarim haftada bir tekrar yaparim özverili bir çalismam var ama anlamiyorum bu aof bizden para kopartmak için mi yapiyor surekli bir dersten iki dersten ff biktim vallahi eher bende gecemiyorsam kimse calismaktan bahsetmesin ve birakmayi dusunuyorum ygsden sağlik okuyacam en azindan emehimin karsilihi olur iibf den zaten umudum yok bu ülkenin etitim sistemine inancimsa hic yok aofyi ne yapmaliyim dondurayimmi aof emsin mi cüzdanimizi sezer abi yetis senin bilgine ihtiyacim var tskler mylime atarsan suan aydinlanmaya cok ihtiyacim var

    • Mail adresine de bu cevabı gönderdim. Selamlar kardeşim. Açıköğretim sisteminin daha fazla para kazanmak için bizleri kasten bırakacaklarını düşünmüyorum. Ben bu yıl 3. bölümümü okuyorum ve sınavlara hiç çalışmadan girdiğim halde şu ana kadar CC bile görmedim. Her dönemde Onur Belgesi falan gönderiyorlar. Diyeceğim o ki ne kadar çalışırsan çalış sınav anındaki o konsantrasyonu yakalayamazsan bir işe yaramaz. Ben tamamen o konsantrasyonla geçiyorum bu dersleri. Çıkmış sorulara mutlaka çalış. Vazgeçme. Elbet geçeceksin.

      • cıkmıs sorulardan kac tane geldı size bilmiyorum ama adalet 2. sınıf ögrencısıyım bır tane bıle gelmedı ve sorular acayıp zordu bızler evdekı ımkanlarımızla ders calışıp sınavlara gırıyoruz bu kadar kasmanın mantıgı ne????

  • Bakın benden size bir tüyo. Sınavda sorulan soruların cevap anahtarlarındaki şıklar eşit miktarda dağılmaktadır. Yani 4 adet A, 4 adet B, 4 adet C., 4 adet D ve 4 adet E şıkkı bulunmaktadır. Aöf nin bu zamana kadar olan sınavlarına bir bakın, kontrol edin ne demek istediğimi anlayacaksınız. Şimdi sınav başladığında ilk etapta bildiğimiz 4-5 soruyu yapıyoruz. Ardından en az hangi şıktan işaretlemişsek boş bıraktığımız bütün şıkları o şıkla işaretliyoruz. Böylece en az 4 soru yapmış oluyoruz. Bildiğimiz 4-5 soruyu da eklersek 40-50 puan arası garanti notumuz oluyor. Ben bu taktikle her dönemde 7-8 dersi geçtim. Bi deneyin derim. :)

  • Baya güldüm ama mantıklı bir yol. dogru şıkların eşit miktarda dağıldığını ögrendim baya gec oldu ama olsun önceki çıkmış sorulara çalışmak gerektigini duymuştum bu dönem ki sınava 2 taktiği uygulayarak gireceğim bakalım bi ise yarıycakmı

      • sezer bey nasil yapicaksin,,,? biraz bize de tuyo verde bizde senin yolundan gidelim :))
        3 gunden beri cikan butun sorulra calistim 10 tane ders den sinava giricem bakalim hayirlisi artik…ama sizin yazdiklarinizi okudum iyi de oldu…guzel bir blog olusturmusun tebrikler

  • Ya ben 1.nci sinif kamu yonetimi bölümü okuyorum dönem sonu cikmis sinav sorularını nasil netten indirebilirim yardimci olursaniz cok memnun olurum

  • Merhabalar
    4 a 4 b 4 c 4 d 4 e
    Sistemi güncel aöf de hala devam etmekte midir çoğu yer devam etmediğini belirtiyor
    Saygılar

  • Yazdıklarınızı ön yargim olmadan okudum, çıkmış sorular konusunda haklisiniz fakat diğerlerine katılmıyorum. Gerçi amaç sadece ders gecmekse dedikleriniz kabul edilebilir fakat aof de okusa insan öncelikle donanımlı olup kendini yetiştirmeyi bilmeli. Ben edebiyat bölümünden yeni mezun oldum, çıkmış sorular tavsiyesine katılıyorum fakat sanırım aof de taktik değiştiriyor artık zira bu sene sorulan soruların ancak %20si çıkmış soruydu :) ayrıca mavi kitap konusuna gelirsek her dönem buradan almayı ihmal etmeyin derim, oabt düşünüyorsanız o kitaplar bulunmaz nimet :)

    • Bu aslında tamamen eğlence amaçlı yazılmış mizahi bir yazı. Yazının son paragrafında, yazdıklarımın ciddiye alınmaması gerektiği ile ilgili bir şeyler yazmıştım.

      • Dikkat etmemisim gerçekten :) Hmm öyleyse benim yorumumun da ciddiye alınacak bir tarafı kalmıyor, teşekkürler, saygılar :)

    • Pelin ben de edebiyat mezunuyum ve aynı senin gibi düşünüyorum çok zordu ve cok çalıştık ve ben sadece büro kitaplarını okudum

  • Bu yazıyı seneler önce yazmışsınız ve okuyan insanlara yol çizmişsiniz mükemmel. Şuan mesleğiniz nedir öğrenebilir miyim?

  • Bu sene mezun oldum her sene çok çalışıp üstün başarı belgesi aldim. Ben başarısız olduğum için değil çalışmak zorunda olduğum için aof okudum- her dersi biliyorum ve öğretmenlik yapacak kadar bilgi beceri sahibi oldum. Size katıldığım bir tek nokta var. Ben derslere çalışıp konulara hakimdim hep ama sınav hazırlığına son hafta başladım ben de. Testlere özetlere son hafta baktım ve geçtim.

  • Merhaba ben bugun isletme 3. Sinifa kayit yaptirdim acaba geçen sene çıkmis sorular hala sınavda çıkıyormu birde çıkmis sorulari nereden bulabilirim yani kitap almama gerek varmi

  • Selam..
    Öncelikle çok eğlenceli bir yazı.. Teşekkürler.. Keşke daha önce baksaymışım diyorum.. 21 sene sonra üniversite okumaya karar vermiş 3 çocuklu bir anne için bulunmaz nimet tahmin edersiniz ki… Şu an 4 yanlış 1.doğruyu götürüyor.. Verdiğiniz taktikler bu versiyonda da geçerli olur mu sizce.. Ve okuduğum bölüm insan kaynakları yönetimi… Bu bölüme ait çıkmış soruları bulabileceğim güvenli bir link biliyor musunuz? Yoksa “gugıl” da bulduğum ilk linke dalayım mı ;)

    • Merhaba. Öncelikle sizi tebrik ederimi okumanın yaşı yoktur. Ben hala açıköğretim okuyorum bu arada. Yalnız bu son 4 yanlış 1 doğruyu götürür güncellemesinden sonra çalışmadan girmeye cesaret edemedim açıkçası. Çalıştım ve gayet iyi sonuç aldım. (Ayıptır söylemesi 1 tane 100’üm bile var, heheh) Çıkmış soruları ben genelde hedefaof diye bir siteden indiriyorum, çok nadir hatalar dışında hatalı dosya çıkmadı. Tavsiye edebilirim.

      • merhaba sezer bey bu dört yanlış bi doğruyu götürmesi gerçekten ÇOK KÖTÜ OLDU VE BEN DENEME SINAVLARINA VE DERSLERİN SONUNDAKİ TESTLERE ÇALIŞTIM VE SONUÇ HÜSRAN SİZ NASIL ÇALIŞIP GEÇTİNİZ DERSLERDEN

  • ya akşam güldürdunuz beni Allah da sizi güldürsun :)))) bu paylaştiginiz yazıyı okuyunca ne kadar zeki oldugumu anlam gerçekten sizi tebrik ediyorum süper tespit

  • sezer bey malinavlar yakalsiyor varsa yeni taktikler alalm . ben 8.sınıftan iki yıl sonra ilk defa aöl sınavına gircem rezil olmak istemiyorum :)) ben bu sinavı geçeyim ölsemde gam yemem :) bazı arkadaslarda fazla ciddiye ilginç almis ..

  • merhaba sezer bey bende işletme yönetimi 1.sınıfa okuyorum ilk sınava hiç çalışmadan girdim 4 dersten 30 1 tanesinden 40 2 derstende 60 aldım ilk defa aöf sınavlarına girdim bu konuda sıfır bilgiye sahibim ders çalışma işini nasıl yapıyorsunuz yardımcı kaynak yada genel tekrar tarzı konu anlatım tarzı önerebileceğiniz video falan var mı önerilerinizi bekliyorum teşekkür ederim

  • Ya iyi güzel yazmışsınız da gerçekten şu dönemde bi taktige ihtiyacım var. Çalışıyorum zaten aynı zamanda ders çalışmaya ne vakit kaliyor ne kafa. Varsa önerisi olan yazsin lütfen. 2 tane alttan dersim var mat. Ve ingilizce. Bu sene dönem uzattım o yüzden ahhh ahhh bi geçsem şu lise mezunu olayından kurtulsam kurban kesecem 😴

  • Aöl sınavına az kaldı hiç çalışmadım :D umarım yazdığınız taktikler işe yarar çıkmış sorulara çalışmayı düşünüyorum

  • Çok güzel yazmışınız bayıldım ilk zamanlar deli gibi ders çalışmaya çalışan ama bi türlü filozofların adını ve düşüncelerini bile belirlenemeyen biri olarak (bu arada bölüm felsefe) son zamanlarda bende aynını yapıyordum. soru çıkarmak yerine karacan nokta atış sorularıyla epeyce kredi vermiş biri olarak ders geçiyorum. az da olsa hala çıkmış soru çalışmak işe yarıyor. ama bazı ders tamamen bitmiş durumda :) gerçekten çok acı verici ;) güzel blog teşekker ederim.

  • Abi altın değerinde nasihatler bunlar ilham aldım şimdi, bu dediklerini açıkçası göz önünde hiç bulundurmadım. Ta ki sen yazana kadar abi bu taktikleri uygulayacağım bakalım nasıl bir sonuç elde edeceğiz

  • Hocam çıkmış sorulara bakın diyorsunuz da benim bölümüm web tasarım ve kodlama yeni bir bölüm olduğu için çıkmış sorular bulunmuyor Peki ben ne yapabilirim

      • Ben sırf bu yüzden seneye sınavlara girmek istiyorum. Biliyorum 1 senem boşa gidicek ama başka çarem yok çok geride kaldım. Aklımdaki şu sorun sadece 1 senenin boşa gitmesi mi yoksa başka sıkıntılarda varmı?

Yazı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?